ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 11. 4. 2023

ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 11. 4. 2023

Přítomni:

Dr. D. Emler, proděkan pro rozvoj

Dr. M. Fiřtová, pověřená vedoucí KSAS

Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky

Dr. J. Kocián, člen vedení pro zahraniční mobilitu

doc. O. Konrád, předseda OR MD

prof. M. Kubát, předseda OR MTS

Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR 

doc. T. Nigrin, ředitel IMS

dr. K. Svoboda, pověřený vedoucí KRVS

dr. J. Váška, pověřený vedoucí KES

doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium 

doc. T. Weiss, zástupce ředitele pro vědu

 

Omluveni:

Dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS (sabbatical)

doc. K. Králová, členka vedení pro strategická partnerství a internacionalizaci

prof. L. Rovná, členka kolegia rektorky pro 4EU+

Dr. E. Tomalová, vedoucí KES (sabbatical)

dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se SŠ

 

bc. T. Košek, SIMS

 

Termíny příštích porad: 25. 4., 9. 5., 30. 5., 20. 6.

Od 11:00 do 12:20 v zasedačce v místnosti C423.

 

Každodenní společná káva 10,45-11,00:

  • Od středy 19.4. se obnovuje společná každodenní káva IMS před kuchyňkou C323 vždy od 10,45 do 11,00. Srdečně jsou zváni všichni zaměstnanci a doktorandi IMS na kávu, čaj a sušenky.
  1. Vedení IMS projednalo:

Stěhování – připomínky:

  • Vedení IMS děkuje za zajištění stěhování celému sekretariátu IMS, panu Balíkovi a panu Mayovi a všem, kteří se na něm podíleli.
  • T. Nigrin vzal na vědomí připomínky ohledně technických a dalších problémů v rámci stěhování do Jinonic. V následujících týdnech budou řešeny. Připomínky a problémy ohledně stěhování zaměstnanci nahlásí L. Jůzové.
  • Do zasedačky (místnost C423) by měla být umístěna kamera, která může zabrat celou místnost, a musí bude dořešen zvuk.

Seznam kanceláří:

  • Na web byla umístěna čísla kanceláří všech akademiků a bude rozeslán seznam, kdo kde sedí.

Rezervace místností:

  • Je potřeba, aby si každý vyučující raději zkontrolovat rezervace místností, kam má narozvrhované například zkoušky či mimořádné akce. Případné překryvy následně vyřeší sekretariát IMS.
  • Místnost C423 je pouze zasedací místností a nebude zde probíhat výuka. Předměty rozvržené do zasedačky budou přesunuty jinam.

Přijímací řízení:

  • Příprava a zajištění testů přijímacího řízení studentů magisterského studia spadá do agendy subgarantů. Vedoucí kateder zajišťují personální obsazení přijímacích zkoušek (dozor a opravy).
  • V rámci CŽV je možnost nastoupit do „0. ročníku“ neboli na studijní pobyt, který si studenti hradí.

Handbooky:

  • Začne aktualizace handbooků pro všechny studijní programy. K. Smitková postupně kontaktuje všechny garanty.

IPKR:

  • Většina IPKR již byla projednána s vedoucími kateder a jsou připraveny k podpisu spolu s aktualizovanými popisy práce.
  • L. Jůzová vyzve zaměstnance k podpisu IPKR a nových popisů práce během týdne od 17. 4.

Uchazeči:

  • V rámci přijímacího řízení se přihlásilo na IMS 912 studentů a z toho 881 již zaplatilo poplatek. Celkový růst oproti loňskému roku ve všech pregraduálních programech činí na přihláškách cca 100 uchazečů.

Seznamovací kurz:

  • Seznamovací kurz studentů 1. ročníku proběhne 1. – 3. 9. Za pedagogy se zúčastní O. Žíla, J. Vykoukal a T. Nigrin. Ostatní jsou srdečně zváni.

Workshop:

  • T. Weiss a J. Hornát pořádají seminář o Area Studies, jejich celkový význam i v kontextu konfliktu na Ukrajině. Bližší informace budou rozeslány (termín pravděpodobně 18 – 19. 9.).
  • Workshop je určen pro akademiky.

Reakreditace HŘ a JŘ MTS:

  • Novou akreditaci habilitačního a jmenovacího řízení bude spravovat M. Kubát.

Knihovna:

  • Knihovna Jinonice je otevřena všem studentům a zaměstnancům, a to v otevírací době od 9 do 19 hodin.

Výzkumná centra:

  • K 1. 5. budou otevřena nová výzkumná centra: Centrum pro výzkum míru a ozbrojených konfliktů (Center for Peace and Conflict Research) pod záštitou M. Smetany a Digital Humanities J. Kociána.

Výjezdní zasedání IMS:

  • Termín je stanoven na 12. – 14. 10. Účast zaměstnanců je povinná a předpokládá se také účast všech interních doktorandů na jednání v pátek 13. 10. od 9:00 do cca 17ti hodin.
  • Místo konání bude upřesněno, dojezdová vzdálenost od Prahy bude cca 1 hodina.

Koncepce ředitelů:

  • Děkanát zveřejní na webových stránkách FSV koncepce rozvoje ředitelů všech institutů.

Guideline pro nové zaměstnance

  • Připravuje se orientační dokument pro nové zaměstnance, který bude obsahovat seznam veškerých agend IMS spolu s adresami a kontakty, na koho se obrátit.

Kariérní poradenství:

  • Na FSV působí jako kariérní poradkyně S. Fišerová. Nabízí možnost poradit se ohledně možností profesního uplatnění všem studentům FSV. Bude pravidelně dojíždět do Jinonic.

Schůze k zahraničním výjezdům:

  • Ve čtvrtek 6. 4. proběhla schůze na rektorátu, kde se projednávala mimo jiné zahraniční agenda, kreditová mobilita. Celkem bylo za FSV odevzdáno 29 projektů na kreditovou mobilitu. Kvůli špatné komunikaci ale rektorát přijal pouze 2 projekty k projednání.  
  • Pro příště byla přislíbena lepší koordinace ze strany rektorátu a nový koncept výzvy.
  1.  Různé:
  • Seminář ke krizové komunikaci proběhne na Hollaru 25. dubna.
  • Z. Kasáková a O. Matějka povedou 21. 4. seminář k well-being a sdílení dobré praxe v učebně 212 na Hollaru. Zváni jsou všichni zaměstnanci IMS.
  • Doktorandský workshop se uskuteční 23. května. Program bude rozeslán.

Zapsala: J. Tomečková

Schválil: T. Nigrin