ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 12. 9. 2023

ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 12. 9. 2023

Přítomni:

PhDr. L. Jůzová, tajemnice IMS

Dr. J. Kocián, člen vedení pro zahraniční mobilitu

Dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS

prof. M. Kubát, předseda OR MTS

Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR 

doc. T. Nigrin, ředitel IMS

Dr. E. Tomalová, vedoucí KES

Dr. J. Váška, člen vedení pro anglojazyčné programy

doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium 

prof. T. Weiss, zástupce ředitele pro vědu

Dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se SŠ

bc. T. Košek, SIMS

 

Omluveni:

Dr. D. Emler, proděkan pro rozvoj

Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky

prof. O. Konrád, předseda OR MD

doc. K. Králová, členka vedení pro strategická partnerství a internacionalizaci

prof. L. Rovná, členka kolegia rektorky pro 4EU+

 

 

Termíny příštích porad: 3. 10., 17. 10., 31. 10., 14. 11., 28. 11., 12. 12.    

Od 11:00 do 12:20 v zasedačce v Jinonicích, místnost C423.

 

  1. Vedení IMS vzalo na vědomí:

Výběrová řízení a personální změny:

  • KNRS - vedoucí katedry (další funkční období) Z. Lizcová od 1. 10. 2023.
  • KES - vedoucí katedry (další funkční období) E. Tomalová (zároveň návrat ze sabbaticalu) od 1. 9. 2023.
  • KSAS - vedoucí katedry J. Hornát (návrat z dlouhodobého zahraničního výjezdu) od 1. 7. 2023.
  • KRVS - vedoucí katedry D. Kolenovská (návrat ze sabbaticalu) od 1. 9. 2023.
  • Člen vedení pro anglojazyčné programy - agendu přebírá od E. Tomalové J. Váška od 1. 9. 2023.
  • Pozice AP na KRVS - A. Jordánová od 11. 10. 2023.
  • KRVS - S. Horák - snížení úvazku na 0,5 od 1. 9. 2023 kvůli dlouhodobému zahraničnímu výjezdu.

 

  1. Vedení IMS projednalo:

Areál Jinonice:

  • Zaměstnanci kontaktují sekretariát, pokud chtějí v kancelářích provádět změny rozestavění nábytku nebo vrtání (nástěnky, obrázky). Není dovoleno vyvěšovat jakékoli informace na chodbách (stěny). Využít se dají pouze dveře od kanceláří, a to na magnety. IMS má k dispozici tři nástěnky ve 3. a 4. patře budovy B a C, kam je možné po domluvě se sekretariátem vyvěšovat informace.
  • Možnost vyvěšování plakátů a výstav na závěsný systém je v přípravě. Dále je v přípravě nový navigační systém (čeho?).

Nové vyhlášky ředitele:

  • Byly zveřejněny nové vyhlášky: Vyhláška ředitele IMS k zahájení studia v ZS školního roku 2023/2024 a Vyhláška ředitele IMS k postupu ve věci studentských plagiátů a využívání AI.
  • Ve vyhlášce k plagiátům je uvedeno, jak má student citovat využití AI v seminárních, ročníkových a závěrečných pracích. Do softwaru Turnitin byl implementován modul ke kontrole využití AI ve studentských pracích.
  • Proběhne seminář pro vedení IMS ohledně kontroly využití AI ve studentských pracích v softwaru Turnitin.
  • Vyhláška k bakalářským seminářům - vyhláška bude předmětem jednání na výjezdním zasedání IMS a bude následně zveřejněna. Vyhláška nastaví a sjednotí systém hodnocení bakalářských a magisterských prací, upřesní charakter vztahu mezi studentem a vedoucím práce a upraví vztah předmětu JTB022 Ročníková práce k první části Bakalářského semináře (JTB024)

CDS:

  • Výběrová komise ve složení O. Konrád, M. Kubát a T. Weiss zasedne a vybere nové členy CDS pro akademický rok 2023/2024 do 20. 9.

NAU:

  • Proděkan pro akreditace a kvalitu studia P. Bednařík informoval vedení IMS o vypsání výběrového řízení na pozici hodnotitele v rámci Národního akreditačního úřadu. Zájemci napíší T. Nigrinovi o bližší informace.  

On-line výuka pro CJSP:

  • Pokud mají studenti zapsaní do cizojazyčných programů problémy s vystavením víza a z tohoto důvodu nemohou být přítomni na prezenční výuce, vyučující jim umožní on-line zapojení do kurzu.
  • Vedení IMS vybralo 4 předměty, které budou vyučovány povinně on-line v případě potřeby (jedná se o povinné předměty pro cizojazyčné programy).  
  • Kurzy studijního programu HAS jsou vyučovány pouze prezenčně.

Stížnosti studentů:

  • Vedení IMS požádá děkanát o sestavení řádu a pravidel pro podávání stížností studentů a upřesnění kompeztencí studentského ombudsmana. 

Přítomnost na pracovišti, konzultační hodiny a sylaby:

  • Všichni vyučující aktualizují své konzultační hodiny a sylaby v SIS. V případě, že nedochází ke změně, uvedou u kurzu “aktualizováno pro akademický rok 2023/2024”.
  • Zaměstnanci IMS vyplní tabulku přítomnosti na pracovišti v ZS. Jedná se o dobu, kdy budou zaměstnanci přítomní v kanceláři. Může se jednat o totožný čas jako konzultační hodiny. Tabulku s pokyny rozeslal sekretariát.
  • Termín pro aktualizace sylabů, konzultačních hodin a nahlášení přítomnosti na pracovišti byl stanoven na 20. 9.
  • Rozvrh pro ZS byl dokončen a je v SIS. Zaměstnanci byli informováni e-mailem a sekretariát rozeslal rozvrh v excelu. 
  • 20. 9. proběhne kontrola sylabů a konzultačních hodin v SIS a kontrola vyplnění tabulky přítomnosti na pracovišti.

On-line výuka:

  • Jedinou podporovanou platformou pro on-line výuku na FSV je od akademického roku 2023/2024 MS Teams.
  • J. Vykoukal pošle proděkance pro studijní záležitosti seznam kódů všech kurzů vyučovaných v distančních bakalářských studijních programech, aby byly zřízeny skupiny pro kurzy v MS Teams.  
  • Licence na Zoom přes UK budou ukončeny v průběhu podzimu. Licence na Zoom přes Cesnet budou pravděpodobně v nejbližších měsících také ukončeny.
  • Od začátku ZS bude opět zřízena technická podpora, která bude spouštět on-line kurzy v MS Teams (kurzy hostujících vyučujících, zaměstnanců IMS, kteří jsou dlouhodobě v zahraničí, kurzy pod DAAD). 

Školení MS Teams:

Děkan NCCU (Tchaj-wan):

  • Dne 10. 10. přijede na IMS děkan NCCU. V rámci návštěvy bude zorganizován kulatý stůl se studenty. Bližší informace budou vyvěšeny na webu a rozeslány newsletterem. 

Kreditová mobilita:

  • Za IMS bylo podáno několik projektů, stále se čeká na rozhodnutí. V nové výzvě budou podány přepracované projekty, které by případně neuspěly. 

Cena rektorky UK:

  • Cena rektorky Univerzity Karlovy pro nejlepší absolventy může být udělena vynikajícím absolventům bakalářského nebo magisterského studijního programu, kteří v průběhu studia dosáhli mimořádných výsledků ve vědecké, výzkumné, sportovní nebo kulturní činnosti a své studium řádně dokončili v akademickém roce 2022/2023.
  • Nominace pošlou vedoucí kateder T. Weissovi do 20. 9.

Hostující výzkumník:

  • Jun FUJISAWA, Graduate School of Humanities, Kobe University stráví na IMS rok od 1. 4. 2024. Přidělen bude pod KSAS (kontaktní osoba P. Szobi). Tématem výzkumu jsou dějiny SSSR a vztahy v postsovětské oblasti.  

VZ:

  • AP, VP, THP a L zaměstnanci si vyplní specifikace ubytování a stravování na VZ IMS. Zaměstnanci obdrželi e-mailem vzorový cestovní příkaz, který si vyplní a odevzdají na sekretariát do 20. 9. Doktorandi si pouze vyplní specifikace ubytování a stravování, ale cestovní příkaz nevyplňují.
  • Jednacím dnem bude pátek 13. 10. od 10 do 16:30. 

Kariérní měsíc FSV:

  • Kariérní měsíc je organizován na fakultní úrovní pod vedením S. Fišerové a proběhne v listopadu.
  • V rámci kariérního měsíce uspořádá IMS svůj kariérní den. Celý měsíc budou zvány významné osobnosti do kurzů IMS.     

Instagram, medailonky:

  • IMS plánuje více využívat sociální síť Instagram. V plánu jsou krátké videomedailonky se zaměstnanci IMS. Z. Lizcová ve spolurpáci s K. Smitkovou budou oslovovat konkrétní zaměstnance.
  • Je možné žádat vytváření videí z akcí - semináře, workshopy, návštěvy, atd. V případě zájmu zaměstnanci kontaktují K. Smitkovou.

Nastupující THP zaměstnanci:

  • J. Šindelář nastoupil 1. 7. jako koordinátor digitálních forem výuky (MS Teams, Zoom, Moodle, SIS, technická podpora).
  • S. Lochmanová nastoupila 1. 9. jako koordinátorka jarních a letních škol.
  • K. Kosová nastoupí v polovině října jako koordinátorka anglojazyčných programů.
  • Hledáme studentskou výpomoc na koordinaci studijního programu EPS a koordinaci akcí.

Seznamovací kurz:

  • Seznamovací kurz proběhl začátkem září v Sosni. Vedení IMS děkuje organizátorům a zúčastněným vyučujícím.
  • O. Žíla informoval vedení IMS o dotazníkovém šetření v rámci seznamovacího kurzu a jeho výsledcích.
  1. Různé:

Mediální laboratoř:

  • D. Kolenovská byla zaškolena ohledně využívání mediální laboratoře. Pokud by zaměstnanci měli zájem mediální laboratoř využít, kontaktují D. Kolenovskou.
  • V mediální laboratoři je možné zpracovávat zvukové a ev. i obrazové materiály. Je zde také možnost natáčet rozhovory. Vybavení laboratoře je 3 mikrofony a základní mixážní pult.   

Zapsala: L. Jůzová

Schválil: T. Nigrin