ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 17. 1. 2023
ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 17. 1. 2023
Přítomni:
Dr. D. Emler, proděkan pro rozvoj
Dr. M. Fiřtová, pověřená vedoucí KSAS
Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky
Dr. J. Kocián, člen vedení pro zahraniční mobilitu
Dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS
doc. O. Konrád, předseda OR MD
doc. K. Králová, členka vedení pro strategická partnerství a internacionalizaci
prof. M. Kubát, předseda OR MTS
Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR
doc. T. Nigrin, ředitel IMS
prof. L. Rovná, členka kolegia rektorky pro 4EU+
dr. J. Váška, pověřený vedoucí KES
doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium
dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se SŠ
Mgr. Klára Smitková, SIMS
Omluveni:
PhDr. L. Jůzová, tajemnice IMS
Dr. E. Tomalová, vedoucí KES
doc. T. Weiss, zástupce ředitele pro vědu
Termíny příštích porad: 14. 2., 28. 2., 14. 3., 28. 3., 11. 4., 25. 4., 9. 5., 30. 5., 20. 6.
Od 11:00 do 12:20 v zasedačce v Pekařské 10.
- Vedení IMS vzalo na vědomí:
Personální změny
- Od 1. 2. do 31. 8. využijí vedoucí kateder E. Tomalová a D. Kolenovská sabbatical
- Pověřeným vedoucím na KES se stává J. Váška
- Pověřeným vedoucím na KRVS se stává Karel Svoboda
- Od 1. 2. nastupuje M. Young na neplacené volno s tím, že jeho výzkumné centrum přebírá J. Hornát.
- Na sekretariátu končí v lednu 2023 J. Poskerová, nový pracovník/pracovnice nastoupí v nejbližším možném termínu.
- Individuální plán kariérního rozvoje:
- V týdnu od 23. 1.2023 bude rozeslán všem AP, VP a L zaměstnancům pokyn pro vyplnění Individuálního plánu kariérního rozvoje. Vyplněný návrh MUSÍ být odeslán do elektronické aplikace do 31. 1. 2023.
Daňové formuláře
- Paní Opatrná z Personálního oddělení FSV UK se dostaví do Pekařské 10 ve čtvrtek 19. 1. a v úterý 31. 1. v časech 10-14 hodin. V tuto dobu je možné se s ní setkat k podpisu daňových formulářů nebo kvůli žádosti o potvrzení o zdanitelných o příjmech.
- Vedení IMS projednalo:
Stěhování do Jinonic
- Stěhování pravděpodobně proběhne v březnu nebo na začátku dubna, smlouva na pronájem Pekařské 10 a 16 byla prodloužena do konce dubna (bez možnosti opětovně prodloužit).
- Kanceláře – na příští schůzi vedoucích kateder budou zapracovány návrhy od vedoucích kateder.
Fakultní DOD PhD
- V pondělí 6. února se koná Online Open Doors: PhD Studies. K. Smitková domluví zástupce za MD i MTS z řad CDS.
Sběrný celofakultní kurz ERASMUS
- Z. Kasáková právě shání zájemce o vedení přednášek na téma politického a ekonomického vývoje České republiky a její historie pro ZS 2023.
Přípravné kurzy
- Probíhá příprava sylabů jednotlivých přednášek a otázek do závěrečných testů. Aktuálně je 83 přihlášených, propagace kurzů poběží nadále do 5. 2. (uzavření přihlášek).
Rozvrh
- Do 2. 1. bylo možné zaslat preference Jakubu Šindelářovi. Probíhá sestavování rozvrhu, ten po stěhování zůstane v platnosti a pouze se „překlopí“ do místností v Jinonicích. V dalším AR dojde k oficiálnímu rozdělení místností v nové budově.
Erasmus+ studijní pobyty a kreditová mobilita
- Během 17.1. budou dotvořeny přihlášky pro kreditovou mobilitu (ICM), chybí pouze zpětná vazba od Chile a Severní Ameriky.
- Připravena je Střední Asie (S. Horák), Ukrajina a Moldávie (V. Korablyova), Toronto a Chapel Hill (O. Konrád), Taiwan (M. Fiřtová) a Izrael (I. Kalhousová ve spolupráci s IKSŽ).
- Byl podán minigrant na pokračování 4EU+ Memory Aliance.
- Vedení IMS děkuje OZS za prodloužení termínu z 10. 3 na 13. 3. Fakultní vyhláška je již vydána, IMS svou vyhlášku připraví v daném termínu.
- Je již možné otevřít mobilitu na západní Balkán. J. Kocián navrhuje uspořádat informační schůzku se studenty všech stupňů a zjistit zájem o vycestování do regionu a následné rozplánování aktivit.
Články jako kapitoly disertace
- Došlo ke shodě, že bude umožněno (naplnění zákonného požadavku publikace/částečné publikace disertace) využít články publikované během doktorského studia jako součást disertace (a naopak) za předpokladu, že tato skutečnost bude jak v článku, tak disertaci jasně uvedena a nebude narušen požadavek na disertaci jako tematicky a metodologicky ucelený text.
Projekty a režie
- Mění se režie na projektech (7 % u zahraničních projektů a 13 % u tuzemských projektů), odpovědnost za vybírání režií přebírají instituty. V případě podávání jakéhokoliv projektu je třeba vždy předem kontaktovat B. Navrátilovou a T. Weisse.
- Institucionálně budou stanoveny hodnoty předběžně na 8 % a 16 % tak, aby se generovaly prostředky pro projekty, kde režie nebude možné strhnout.
- V projektech je vždy nutné počítat s penězi na administrátora ideálně s úvazkem 0,2 například pro doktoranda/doktorandku.
Doktorandi ve výzkumných centrech
- Odměňování doktorandů za účast na aktivitách výzkumných center bude domluveno v LS 2023 v rámci evaluačního sezení ředitele IMS, zástupce ředitele pro vědu a vedoucích center.
Role a odměňování konzultantů
- Vedení IMS navrhuje finanční ohodnocení konzultanta v závislosti na tom, zda a v jakém termínu dovede doktoranda k úspěšnému ukončení studia.
Den otevřených dveří
- Bakalářský den otevřených dveří proběhne ve spolupráci s IPS a ISS v době konání Gaudeamu, tedy 25. 1. od 13:00 v Pekařské 16, v místnosti 205 (a doplňkově i v místnosti 203 a ve studentské místnosti).
- Magisterský den otevřených dveří proběhne online formou přes ZOOM 25. 1. od 10:00. Dojde ke krátkému představení studijního programu T. Nigrinem, následně bude veden rozhovor se studenty a bude dán prostor dotazům uchazečů. Za každou specializaci bude k dispozici jeden student, který bude připraven po skončení zodpovědět případné dotazy uchazečů. K. Smitková pomůže jednotlivým katedrám zajistit letáčky s informacemi o jejich specializaci.
Různé
- Studentská ombudsmanka Alexandra Nosková vznesla problematiku řešení absencí v rámci seminární výuky, které se bude vedení IMS nadále věnovat. Stále platí, že předpokladem úspěšného absolvování semináře je průběžná a trvalá aktivní účast studentů na něm.
Zapsala: K. Smitková
Schválil: T. Nigrin