ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 25. 1. 2022
ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 25. 1. 2022
Přítomni:
Dr. D. Emler, člen vedení pro koordinaci akcí a zvláštní potřeby studentů a zaměstnanců
Dr. J. Hornát, vedoucí KAS
PhDr. L. Jůzová, tajemnice IMS
Dr. I. Kalhousová, vedoucí Herzl centra a členka vedení pro distanční výuku
Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky
PhDr. J. Kocián, pověřený člen vedení pro internacionalizaci
Dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS
doc. O. Konrád, předseda OR MD
prof. M. Kubát, předseda OR MTS
prof. J. Kučera, proděkan pro vědu a výzkum a statutární zástupce děkanky
Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR
doc. T. Nigrin, ředitel IMS
prof. L. Rovná, prorektorka pro evropskou problematiku
Dr. E. Tomalová, vedoucí KES, členka vedení pro cizojazyčné studijní programy
doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium
doc. T. Weiss, zástupce ředitele IMS pro vědu
Bc. K. Smitková, SIMS
Omluveni:
doc. K. Králová, členka vedení pro internacionalizaci (dlouhodobý zahraniční výjezd)
Dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se středními školami
- Vedení IMS vzalo na vědomí:
Termín příští porady: 8. 2., 22. 2., 8. 3., 22. 3., 19. 4., 3. 5., 17. 5., 15. 6. v 11:00.
V místnosti 222 v Pekařské 10 nebo na Zoom.
Změny ve vedení FSV a RUK:
- Od 1. 2. nastupuje nové vedení FSV v čele s děkanem T. Karáskem.
- D. Emler nastupuje do funkce proděkana pro rozvoj.
- Z. Kasáková pokračuje ve funkci proděkanky FSV pro zahraniční styky.
- J. Kučera ukončuje své působení ve funkci proděkana pro vědu a výzkum a statutárního zástupce děkanky.
- L. Rovná ukončuje své působení ve funkci prorektorky pro evropskou problematiku a nastupuje do funkce členky kolegia nové rektorky.
- Vedení IMS gratuluje k novým postům a děkuje za odvedenou práci.
Sekretariát:
- Na sekretariát IMS nastoupila 10. 1. J. Poskerová, která přebírá od února agendu B. Krempaské (magisterské programy a ČNS, Erasmus+, kreditová mobilita a praktické stáže, Alumni, rezervace místností, organizace velkých akcí, cestovní příkazy).
BOZP a PO:
- Všichni zaměstnanci jsou povinni do 28. 2. absolvovat školení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci. Instruktážní prezentace, testové otázky a odpovědní tabulky budou rozeslány zaměstnancům a odpovědní tabulky musí být vyplněny a vráceny na sekretariát J. Poskerové do 28. 2. jana.poskerova@fsv.cuni.cz.
- Vedení IMS projednalo:
Výuka v souvislosti s opatřeními proti šíření Covid-19:
- Zkouškové období v ZS probíhá on-line. Státní zkoušky probíhají prezenčně, v případě potřeby (karanténa, izolace, příznaky nemoci) se vyučující nebo studenti připojují on-line. Vedení IMS žádá zaměstnance i studenty o opatrnost a dodržování všech hygienických opatření.
- Vedení IMS nadále monitoruje vývoj pandemie a připravuje příslušná opatření k výuce v LS. Do 4. 2. bude vydána vyhláška ředitele k výuce v LS.
Vedení bakalářských prací:
- Studenti si zadávají projekty bakalářských prací do Moodle. Sekretariát předává seznam prací vedoucím kateder. Vedoucí kateder rozdělují vedení prací mezi zaměstnance, vedoucí prací registrují práce v SIS. Ročníkové práce zadávají vedoucí prací do Moodle. Režim zadávání ročníkových prací (včetně termínů) je upravován vyhláškami k zahájení každého semestru, režim zadávání kvalifikačních prací se řídí Vyhláškou ředitele č. 13/2021.
Seminář Reflexe veřejné debaty:
- Seminář se konal i v době omezeného konání akcí (kvůli opatřením proti šíření Covid-19) a bude opět otevřen v letním semestru. J. Hornát dodá návrh na vyučujícího za KSAS.
U3V nabídka výuky:
- L. Jůzová rozeslala nabídku výuky v kurzech U3V vedoucím kateder. Vedoucí kateder dodají do 10. 2. e-mailem L. Jůzové vyplněné formuláře na výuku kurzů U3V za katedry.
Erasmus+ a Kreditová mobilita:
- Byla vydána nová pravidla, jak podávat žádosti o spolupráci v rámci kreditové mobility. Termín na podávání žádostí na FSV je 13. 2. Je potřeba také zažádat o prodloužení stávajících smluv. IMS podá mimo jiné žádost o spolupráci s UNC.
- J. Kocián připraví návod, jak připravit návrh na spolupráci, a pošle ho vedoucím kateder a O. Konrádovi. Projekty se píší v češtině.
- Do 31. 1 dodají vedoucí kateder návrhy na spolupráci. Do 6. 2. budou návrhy administrativně zpracovány na úrovni IMS a bude obdržena reakce z partnerských univerzit (Letter of intent).
Zpřesněná kriteria habilitačního a jmenovacího řízení:
- Došlo k zpřesnění podmínek habilitačního a jmenovacího řízení. Zpřesňují se podmínky pro uznávání publikací. Podmínky reflektují požadavky IMS. Habilitační řízení je tím otevřeno dříve a více zaměstnancům.
- Vysoký počet požadovaných publikací lze nahradit kvalitou monografií a článků v časopisech. Budou se zohledňovat i spoluautorství monografií. Dále je možné uplatnit i výsledky aplikovaného výzkumu. Vedení IMS považuje dokument za posun ve vyjasnění podmínek.
- Vedení IMS doporučuje svým zaměstnancům, aby v případě menšinového podílu na monografii získali od spoluautorů potvrzení o výši spoluautorství.
GAČR:
- IMS blahopřeje úspěšným žadatelům u GAČRu. Od 1. 1. se spouští projekty O. Konráda, S. Horáka a v roli spoluřešitele A. Brožové.
- Vedení IMS děkuje T. Weissovi za semináře k podávání projektů a B. Navrátilové za administrativní podporu.
- B. Navrátilová předá informace o nových projektech K. Smitkové, která je vloží na web.
Výzkumné skupiny:
- Vedení IMS žádá vedoucí skupin, aby dodržovali daný harmonogram a pravidelně se se členy scházeli.
PR:
- Vedoucí kateder zajistí revizi webů kateder, kontrolu funkčnosti odkazů a relevantnosti informací.
Sjezd historiků:
- Bude se konat v září v Ústí nad Labem ve dnech 20.-22. 9. 2022.
- Volné přihlašování do panelů je možné od 10. 1. do 28. 2. Účast v panelu plánuje D. Kolenovská. Více informací zde. Vedení IMS doporučuje a podporuje účast zaměstnanců a doktorandů na sjezdu.
Absolvent/ka a student/ka měsíce:
- Katedry si vybírají studenta/ku a absolventa/ku měsíce, vytvoří medailonek s fotkou a pošlou e-mailem K. Smitkové ke zveřejnění na webu. KSAS zašle své návrhy.
Blokový kurz v PKC:
- V dubnu se bude konat blokový kurz amerického lektora na KSAS. Vzhledem k plné kapacitě prostor v Pekařské 16 bude výuka probíhat v PKC. IMS má smlouvu o pronájmu místností v PKC. Místnosti je možné využívat na blokové výuky hostujících profesorů. Výuka nesmí kolidovat s výukou v Pekařské 16.
- Různé:
Příjezd na IMS:
- KRVS - Anna Taliaronak, běloruská právnička, přijíždí na IMS na stáž. Pracuje pro OSN. Bude se podílet na vědecké činnosti na IMS.
Zapsala: L. Jůzová
Schválil: T. Nigrin