ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 25. 4. 2023

ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 25. 4. 2023

Přítomni:

Dr. D. Emler, proděkan pro rozvoj

Dr. M. Fiřtová, pověřená vedoucí KSAS

PhDr. L. Jůzová, tajemnice IMS

Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky

Dr. J. Kocián, člen vedení pro zahraniční mobilitu

doc. K. Králová, členka vedení pro strategická partnerství a internacionalizaci

prof. M. Kubát, předseda OR MTS

doc. T. Nigrin, ředitel IMS

prof. L. Rovná, členka kolegia rektorky pro 4EU+

dr. J. Váška, pověřený vedoucí KES

doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium 

doc. T. Weiss, zástupce ředitele pro vědu

 

bc. T. Košek, SIMS

Omluveni:

doc. O. Konrád, předseda OR MD

Dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS (sabbatical)

Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR 

dr. K. Svoboda, pověřený vedoucí KRVS

Dr. E. Tomalová, vedoucí KES (sabbatical)

dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se SŠ

 

Termíny příštích porad: 9. 5., 30. 5., 20. 6.

Od 11:00 do 12:20 v zasedačce v Jinonicích, místnost C423.

  1. Vedení IMS vzalo na vědomí:

Defibrilátor:

  • Na recepci v budově v Jinonicích byl umístěn defibrilátor. Na vrátnici je z venkovní strany prosklení umístěna bílozelená nálepka se znakem defibrilátoru. Tento defibrilátor bude zároveň v nejbližších dnech zaveden do mobilní aplikace Záchranka.

Ranní kávy IMS:

  • Každodenní ranní káva v čase 10:45 - 11:00 se přesouvá do kuchyňky ve 4. patře a přilehlé zasedačky IMS s platností od 2. 5. Všichni zaměstnanci a doktorandi jsou srdečně zváni.

MS Teams:

  • Od akademického roku 2023/2024 přechází celá fakulta na MS Teams. Licence na Zoom už nebudou prodlužovány. Toto se netýká licencí přes CESNET (v zásadě se týká pracovníků, kteří měli Zoom již před pandemií).

 

  1. Vedení IMS projednalo:

Rozdělení místností mezi instituty:

  • Výuka z Pekařské 16 byla převedena do učeben v Jinonicích bez rozdělení místností mezi instituty. D. Emler přednese požadavek na rozšířeném kolegiu děkana, aby došlo k rozdělení místností mezi instituty do konce května kvůli přípravě rozvrhu na další akademický rok. Sekretariát připraví požadavky na místnosti.

Stěhování:

  • IT oddělení postupně zpracovává požadavky IMS ohledně zapojení techniky. IMS obdrželo nové tiskárny, které jsou průbežně zapojovány do kanceláří. V zasedačce byla instalována panoramatická kamera.
  • Do kanceláří byly instalovány nové telefonní přístroje. Zaměstnanci vidí na displeji linku do své kanceláře a zároveň jméno, na koho je linka vedena. Sekretariát postupně upravuje medailonky zaměstnanců na webu - změna kanceláře, adresy a telefonní linky. Mobilní telefonní přístroje a telefonní čísla (původně) z Pekařské byly zrušeny.
  • Všichni zaměstnanci, kteří tak ještě neučinili, se staví na sekretariátu IMS podepsat souhlas se změnou adresy pracoviště.
  • Zaměstnanci IMS mají zpřístupněnou kuchyňku ve 4. patře vedle zasedačky. Kuchyňku sdílíme s IT a PTO.
  • Nahlášené SPZ zaměstnanců byly zadány do systému a zaměstnanci by měli mít možnost vjezdu do garáže bez použití kartičky.   
  • Zaměstnanci dodají na sekretariát IMS své nejnovější vydané knihy, které by chtěli prezentovat ve vitríně u zasedačky ve 4. patře.

Příjímací řízení:

  • J. Vykoukal připravil rozpis přijímacího řízení na ČNS a magisterské studijní programy. Vedoucí kateder dodají jména zaměstnanců na dozory.
  • Vedoucí specializací dodají hotové testy k přijímacímu řízení do 28. 5.
  • Doktorské studium - uchazeči se mohou přihlašovat do konce dubna. Následně bude určen termín a komise přijímacích zkoušek.  

Vyhláška k doktorskému studiu:

  • Vyhláška bude aktualizována o informaci o odměnách pro školitele a konzultanty při včasné obhajobě doktoranda. 

Malá obhajoba dizertační práce J. Střelce:

  • Dizertace prošla malou obhajobou na IMS. O. Konrád sdělí J. Střelcovi připomínky.

Návštěva prof. Schulze Wessel:

  • Dne 18. 5. navštíví IMS prof. Dr. Martin Schulze Wessel z univerzity v Mnichově. Semináře se zúčastní vedení IMS a členové (a doktorandi) KNRS a KRVS a výzkumného centra k Ukrajině. Prof. Wessel bude mít následně seminář na IMS.

Organizace výzkumných seminářů:

  • Od akademického roku 2023/2024 bude převedena organizace výzkumných seminářů na výzkumná centra IMS. 

Vyhláška k dovoleným:

  • V nejbližších dnech bude rozeslána vyhláška k čerpání dovolené v roce 2023. Zaměstnanci vyplní sdílenou tabulku s plánovanými dny čerpání dovolené do 19. 5.

Personální změny:

  • Končí funkční období vedoucích KES a KNRS. Bude vyhlášeno výběrové řízení. Pohovory se uskuteční v červnu.
  • Bude vypsáno výběrové řízení na AP3 na KAS.  
  • V rámci sekretariátu vznikne nová pracovní pozice projektového koordinátora a koordinátora jarních a letních škol IMS na plný úvazek. 

Internacionalizace:

  • L. Beneš končí svůj pracovní poměr na IMS k 15. 5.
  • Od května přebírá agendu internacionalizace, studijní agendu MAS, BECES a IMESS a Erasmus J. Tomečková. Kontakt se zahraničními studenty a extrakurikulární aktivity přebírá od 1. 9. (nebo 1. 10.) 2023 K. Kosová. Agendu Moodle, Zoom a MS Teams přebírá od 1. 7. J. Šindelář.   

Areál Jinonice a studenti:

  • Studentské spolky řeší s vedením FSV své požadavky ohledně stravování v Jinonicích.
  • Studenti požadují coworking spaces, tj. místnosti pro studijní účely Než se vyřeší situace na úrovni FSV, mohou studenti IMS využívat volné učebny - kartičky jim oproti podpisu zapůjčí sekretariát IMS. 

AI:

  • Na úrovni univerzity budou vydána doporučení a návody pro učitele, jak zacházet a využívat AI při výuce.
  • Na úrovni fakulty dojde ke změně přípravy vyučujících. Byla vytvořena pracovní skupina ke vzdělávání učitelů. Budou zřízena školení pro nové akademické pracovníky. 

Různé:

  • Chystá se návštěva Jeleny Subotic na IMS. Více informací zde.
  • Plánuje se workshop "Whither Area Studies? A workshop on the contemporary purpose and practice of the discipline". Více informací zde.

Zapsala: L. Jůzová

Schválil: T. Nigrin