ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 26. 10. 2021
ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 26. 10. 2021
Zápis ze schůze vedení IMS ze dne 26. října 2021
Přítomni:
Dr. D. Emler, člen vedení pro koordinaci akcí a zvláštní potřeby studentů a zaměstnanců
Dr. J. Hornát, vedoucí KAS
Mgr. Barbora Navrátilová, sekretariát IMS
Dr. I. Kalhousová, vedoucí Herzl centra a členka vedení pro distanční výuku
Dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS
doc. O. Konrád, předseda OR MD
prof. M. Kubát, předseda OR MTS
Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR
doc. T. Nigrin, ředitel IMS
doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium
doc. T. Weiss, zástupce ředitele IMS pro vědu
Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky
prof. L. Rovná, prorektorka pro evropskou problematiku
Dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se středními školami
Bc. Tomáš Čevela, zástupce SIMS, studentský ombudsman
Omluveni:
doc. K. Králová, členka vedení pro internacionalizaci (dlouhodobý zahraniční výjezd)
prof. J. Kučera, proděkan pro vědu a výzkum a statutární zástupce děkanky
PhDr. J. Kocián, pověřený člen vedení pro internacionalizaci
Dr. E. Tomalová, vedoucí KES, členka vedení pro cizojazyčné studijní programy
- Vedení IMS vzalo na vědomí:
Termín příští porady: 9. 11., 23. 11., 14. 12. v 11:00.
V místnosti 222 v Pekařské 10 nebo na Zoom.
Sekretariát a provoz:
- 29. 10. 2021 bude uzavřen sekretariát
- Došlo k představení Tomáše Čevely – nového studentského ombudsmana za IMS
- Řeší problémy student-student, student-vyučující, student-fakulta
- Momentálně neřešíme žádný konkrétní problém na IMS
- Univerzální kontaktní email ombudsman.ims@fsv.cuni.cz
- K. Smitková – zařídí propagaci ombudsmana na platformách IMS
- D. Kolenovská a T. Nigrin – nabídka propagace ombudsmana na velkých povinných bakalářských kurzech
- Bližší možnosti a rámce spolupráce budou prodiskutována přímo s ředitelem IMS
- Vedení IMS projednalo:
Provoz v P10 a P16 během ZS s ohledem na Covid-19:
- Od 27.10.2021 přechod na oranžový semafor
- Plnější semináře – studenti s respirátory s výjimkou prezentací nebo debaty
- Konzultace osobně v P10 jsou zakázané – pouze online nebo v jiných prostorách
- Pokud je vyučující Covid-pozitivní/v karanténě, přechází automaticky na online výuky K prezenční výuce se vrací po ukončení karantény (splnění podmínek dané hygienou)
- Zároveň vyučující informuje studenty o možném kontaktu s příslušnou hygienickou stanicí a doporučí pro jistotu test
Výuka a Covid-19:
- S narůstajícím počtem případů Covid-pozitivních případů může nastat po konzultaci s fakultou přechod na online výuku
- Zkouškové období proběhne pouze v online podobě – vyučující obdrží vyhlášku ředitele
- Z. Lizcová – problém se zapojením zvuku v učebnách P16
- Je možné výjimečně si sjednat pomoc technické podpory/IT před hodinou
- Prosíme všechny vyučující, aby v učebnách nepoužívali vlastní notebooky, ale pouze stacionární počítače, užíváním notebooků v síti dochází k narušení jejich nastavených parametrů
Pekařská 16
- Vypůjčené klíče od učeben je potřeba vracet zpět na vrátnici.
RKD
- Připravuje se financování Cooperacia – je potřeba to dále řešit
- Stěhování Jinonic – proběhne koncem příštího zimního semestru 2022/2023. Termín bude dále zpřesňován.
- Proběhl nákup techniky – Erasmus, 4EU+ - nákup notebooků a dokin
- Pro zaměstnance a některé doktorandy
- Nově pořízené notebooky od ledna 2021 jsou instalovány na fakultní účty - bez administrátorských práv
- Pevné počítače budou pouze na sekretariátu
- Proběhl nákup techniky – Erasmus, 4EU+ - nákup notebooků a dokin
- Erasmus – 8.11. – schůzka – zodpovědnou osobou bude za IMS J. Kocián – Z. Kasáková ho informuje
- Financování výjezdů na stáže – v rámci RKD – měsíc, v rámci Erasmu – 14 dní
- Akademická mobilita – měsíc a víc
- I. Hönigerová – zapisuje stáže doktorandů
- Probíhá kontrola stáží doktorandů za minulý rok
Výzkumné skupiny
- Schůze k výzkumným skupinám proběhne 1.11. v 9:30 – 11:00 P16, v čísle 106
- Další informace viz vyhláška (po schůzce bude v případě potřeby upravena)
Věda
- O. Konrád - Workshop pro doktorandy a pokročilé magistry – téma hranic a migrace
- Studenti z Mnichova – teritorium – střední a východní Evropa
- Projekt bychom podávali v rámci česko-bavorské vysokoškolské agentury
- Bude potřeba sehnat 5-7 studentů, na dvoudenní cestu do Mnichova, kde budou referovat o svých projektech. Workshop by probíhal v anglickém jazyce
- Vedoucí kateder – pomoc s vytipováním studentů - aktivní výběr proběhne s počátkem letního semestru
- Rozhození sítí možné i na spolupracující instituce – Brno, Ústí nad Labem
GAUK
- Zájem našich studentů o podání projektů GAUK je minimální. M. Kubát posílal výzvu všem studentům
- O. Konrád apeloval na školitele, aby doktorandi připravovali GAUK v rámci svého studia
Stipendium Düsseldorf - DAAD
- Volné místo do Düsseldorfu – na měsíc v rámci roku 2022
- Studenti musí mít alespoň pasivní znalost němčiny a jejich projekty musí tematicky souviset s Německem
- Primárně je výběr zaměřen na studenty z KNRS, ale v případě nouze je možné navrhnout studenty i z jiných kateder. Výzva se nevztahuje na zahraniční studenty.
Institut
- Student/absolvent měsíce – zajímavé osobnosti ze všech oblastí – K. Smitková – sbírá tipy na osoby
- Je třeba zohledňovat poměr kateder a gender, propagace bude zajištěna prostřednictvím sociálních sítí a newsletteru
- Personální:
- Sekretariát IMS - B. Krempaská končí k 28.2.2022 – je vypsáno výběrové řízení na obsazení administrativní pozice na sekretariátu
- K. Smitková přebrala PR od?
- Různé:
- Poděkování J. Hornátovi, L. Rovné a D. Emlerovi – zorganizování setkání s tchajwanským ministrem
- Přípravné kurzy – informace dostupné na webu
- Proběhnou v případě ČNS i TS v období od od 25. ledna do konce února 2022, 2x týdně online
- Na konci kurzu mohou studenti absolvovat závěrečný test – výsledek C a lepší znamená přijetí na IMS bez přijímacích pohovorů
Zapsala: B. Navrátilová
Schválil: T. Nigrin