ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 8. 10. 2024
ZÁPIS ZE SCHŮZE VEDENÍ IMS ZE DNE 8. 10. 2024
Přítomni:
dr. J. Hornát, vedoucí KSAS
PhDr. L. Jůzová, tajemnice IMS
dr. D. Kolenovská, vedoucí KRVS
prof. O. Konrád, předseda OR MD
dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR
doc. T. Nigrin, ředitel IMS
prof. L. Rovná, členka kolegia rektorky pro 4EU+
dr. P. Szobi, člen vedení IMS pro internacionalizaci (zastupuje J. Kociána po dobu zahraničního výjezdu)
dr. E. Tomalová, vedoucí KES
dr. J. Váška, člen vedení pro anglojazyčné programy a pro studijní záležitosti
doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium, člen vedení pro akreditace
prof. T. Weiss, zástupce ředitele pro vědu
dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se SŠ
J. Bartůšek, SIMS
Termíny příštích porad: 22. 10., 5. 11., 26. 11., 10. 12., 14. 1.
Od 11:00 do 12:20 v zasedačce v Jinonicích, místnost C423.
Omluveni:
dr. D. Emler, proděkan pro rozvoj
dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky
dr. J. Kocián, člen vedení pro internacionalizaci
prof. M. Kubát, předseda OR MTS
- Vedení IMS vzalo na vědomí:
ECPR:
- Ve dnech 20. - 23. 5. 2025 si IPS rezervuje veškeré učebny v jinonickém areálu na konferenci ECPR. Není možné na tyto dny plánovat žádné zkoušení vyjma kancelářských prostor.
- Vedení IMS projednalo:
Výuka:
- Ustálily se počty přihlášených studentů - 214 studentů v TS a 14 v ČNS. Regionální dějiny - studenti, kteří se nestihli zapsat do seminářů v ZS využijí semináře v LS.
- Vedení IMS děkuje J. Tomečkové za bezvadnou přípravu rozvrhu.
- Přípravy rozvrhu na letní semestr začnou již v průběhu října. Velké povinné předměty zůstanou zafixované každý semestr ve stejnou dobu (začne se řešit už od LS 24/25). Cílem je, aby všechny povinné předměty byly zafixované na konkrétní čas v každém semestru. Požadavky na rozvrh by se týkaly pouze povinně volitelných předmětů.
- V příštím semestru bude excel s rozvrhem rozeslán nejdříve vedení IMS ke schválení (aby se předešlo případným kolizím a nesrovnalostem).
Doktorské studium:
- Noví doktorandi byli přiřazeni ke katedrám. Interní doktorandi budou zváni na porady kateder a budou zapojeni do činnosti kateder (zkoušení, testy, přijímačky atd.) v rozsahu vyhlášky ředitele 09/22.
- Přípravy na GAUK - všichni doktorandi dostali informace o podávání žádostí. Doktorandi kontaktují vedoucí svých výzkumných center. Ti, co nejsou ve výzkumných centrech, se ozvou B. Navrátilové.
- Interní doktorandi mají povinnost se přihlásit do výzkumných center. Kontrola přihlášení proběhne v polovině listopadu.
Erasmus:
- Seminář o výjezdech pro studenty na úrovni IMS byl zrušen z důvodu nadbytečnosti. Vedení IMS navrhuje SIMSu, aby vytvořil skupinu studentských poradců, kteří by byli nápomocni vyjíždějícím studentům. Cestovní záležitosti výjezdů se řeší na fakultním semináři. SIMS se k návrhu vyjádří po projednání.
Pomvědi:
- Vedoucí kateder nahlásí L. Jůzové pomvědy na ZS.
Weby kateder:
- Vedoucí kateder do 22. 10. dodají T. Wildové změny, které je potřeba provést na webových stránkách kateder - seznamy zaměstnanců, doktorandů, projekty, atd.
Výzkumná centra:
- V polovině listopadu proběhne setkání vedení IMS s vedoucími výzkumných center k tématu průběhu uplynulého roku a k tématu dalšího směřování. Následně proběhne diskuse vedení o širším kontextu fungování výzkumných center.
Česko-německá komise historiků:
- Zahajuje se jednání o převedení Česko-německé komise historiků pod IMS.
Pokyny k účetní závěrce:
- Pokyny k účetní závěrce naleznete zde.
DOD a PR:
- DOD pro bakalářské studijní programy se bude konat 22. 1. ve 13 hodin.
- Vedoucí kateder mohou posílat Z. Lizcové návrhy na studenty měsíce.
SCRC:
- Na projekt nastoupily na THP úvazek koordinátorky S. Lochmanová a M. Němcová. V září proběhl kick-off meeting k projektu.
Akce k 30 letům spolupráce s DAAD:
- V Goethe institutu proběhla akce k 30 letům spolupráce DAAD a IMS. Vedení IMS děkuje za spolupráci na přípravě zdařilé akce Z. Lizcové, M. Němcové a J. Bartůškovi.
Seznamovací kurz:
- Vedení IMS děkuje SIMS a O. Žílovi za organizaci seznamovacího kurzu. O. Žíla nechává zpracovat dotazníky a připraví závěry, které vyplynou z dotazníkových dat za posledních 5 let.
VZ:
- Předmětem jednání bude nová akreditace. Cílem nejsou personální a strukturální změny, ale inovace studijních programů.
- Program jednání bude rozdělen do pracovních skupin. Všichni zaměstnanci a interní doktorandi dostali možnost se přihlásit do pracovních skupin na různá témata. Všechny pracovní skupiny mají své moderátory. Před zahájením programu proběhne schůzka moderátorů skupin a vedení IMS. Moderátoři přednesou hlavní výstupy své pracovní skupiny. Na závěr proběhne společné jednání a diskuze.
- Začátek a konec jednání bude simultánně tlumočen do angličtiny.
- Různé:
Volby do AS:
- Ve druhé polovině listopadu proběhnou volby do AS FSV a AS UK. Více informací zde. P. Szobi plánuje znovu kandidovat a žádá zaměstnance IMS, aby zvážili svou kandidaturu do AS. Vedení IMS navrhuje SIMSu, aby zvážil kandidaturu doktorandů do studentské komory. Doktorandi by měli kandidovat i do AS UK.
Disciplinární komise:
- Řízení ohledně podnětu k DK z IMS bylo zastaveno pro nedostatek důkazů. Zákaz nepřiměřeného využití AI u dílčích úkolů v seminářích prvního ročníku musí být uveden na úrovni sylabu.
- Úkoly:
Vedení IMS a garanti:
- Vedení IMS se v průběhu listopadu sejde s vedoucími výzkumných center. Předmětem jednání bude činnost výzkumných center v uplynulém roce a další směřování.
Vedoucí kateder:
- Nahlásí L. Jůzové pomvědy za katedry na ZS, pokud tak ještě neučinili.
- Vedoucí kateder do 22. 10. dodají T. Wildové změny, které je potřeba provést na webových stránkách kateder - seznamy zaměstnanců, doktorandů, projekty, atd.
Zaměstnanci:
- Zaměstnanci se seznámí s účetní závěrkou FSV a budou dodržovat zmíněné termíny.
Doktorandi:
- Doktorandi, kteří nejsou zapsáni do žádného výzkumného centra a chtějí si podat GAUK, se ozvou B. Navrátilové.
Sekretariát:
- Rozešle program jednání VZ.
Zapsala: L. Jůzová
Schválil: T. Nigrin