Zápis ze schůze vedení IMS ze dne 15. září 2020

Zápis ze schůze vedení IMS ze dne 15. září 2020

Přítomni:

Dr. J. Hornát, vedoucí KAS

PhDr. L. Jůzová, tajemnice IMS

Dr. I. Kalhousová, vedoucí Herzl centra a členka vedení pro distanční výuku (online)

PhDr. J. Kocián, pověřený člen vedení pro internacionalizaci (online)

Dr. D. Kolenovská, pověřená vedoucí KRVS

doc. O. Konrád, předseda OR MD (online)

prof. M. Kubát, předseda OR MTS (online)

doc. T. Nigrin, ředitel IMS

Dr. E. Tomalová, vedoucí KES, členka vedení pro cizojazyčné studijní programy (online)

doc. J. Vykoukal, zástupce ředitele IMS pro studium

doc. T. Weiss, zástupce ředitele IMS pro vědu

Dr. O. Žíla, člen vedení pro spolupráci se středními školami

Dr. D. Emler, člen vedení pro koordinaci akcí a zvláštní potřeby studentů a zaměstnanců (online)

prof. J. Kučera, proděkan pro vědu a výzkum a statutární zástupce děkanky

Dr. Z. Lizcová, vedoucí KNRS a členka vedení pro vnější vztahy a PR (online)

Prof. L. Rovná, prorektorka pro evropskou problematiku

 

Omluveni:

Dr. Z. Kasáková, proděkanka pro zahraniční styky

 

  1. Vedení IMS vzalo na vědomí:

 

Termíny příštích porad: 29. 9., 13. 10., 27. 10., 10. 11., 24. 11., 8. 12., 22. 12. vždy v11:00.        

V místnosti 222 v P10 nebo on-line.

 

Přivítání J. Kociána:

  • J. Kocián je od 1. 9. pověřeným členem vedení IMS pro internacionalizaci. Agendu přebírá po K. Králové, která je na stáži v zahraničí na 2 roky.
  1. Vedení IMS projednalo:

 

„Výjezdní zasedání IMS“:

  • Proběhne 16. 9. od 10:00 v Pekařské. Dopolední blok bude probíhat v čase 10:00 – 12:00. Bude následovat oběd a odpolední blok 14:00 – 16:00. Na programu budou opatření proti nákaze Covid-19, zpráva o institutu a organizace zimního semestru. Následovat bude diskuse a prezentace I. Kalhousové o distanční (hybridní) výuce.   
  • Účastnit se je možné prezenčně i on-line.  

 

Opatření ke Covid-19:

  • Na IMS byl zřízen Krizový štáb Covid-19 (KŠC). KŠC operativně reaguje na probíhající situaci okolo šíření nákazy Covid-19 a přijímá okamžitá opatření.
  • Na úrovni IMS již byla přijata řada opatření pod souhrnným názvem Semafor (zaměstnanci a doktorandi byli informováni e-mailem). Dále byla přijata prováděcí opatření. Cílem je předejít plošné karanténě IMS a případnému rozšíření nemoci COVID-19 mezi zaměstnanci IMS.
  • Studenti a zaměstnanci získají přehled o aktuální situaci a na ní reagujících opatřeních na webové stránce IMS - https://ims.fsv.cuni.cz/institut/covid-opatreni-na-ims.
  • Webové stránky jsou aktualizovány paralelně v češtině i angličtině https://ims.fsv.cuni.cz/en/institute/covid-measures-ims.
  • Na úrovni IMS bylo spuštěno trasování studentů i zaměstnanců. Je zřízena mailová adresa covid.ims@fsv.cuni.cz pro případné dotazy a k nahlašování osob nakažených, v karanténě, nebo po rizikovém kontaktu. Pro stejný účel byla zřízena telefonní linka +420 773 740 250, v provozu pondělí-pátek 9-16. Zaměstnanci a studenti IMS se ve zmíněných případech nahlašují pouze uvedeným způsobem. Nahlášení na děkanát FSV je prováděno automaticky. Epidemiologický manuál, mail, telefon a kontaktní osoby k dohledání na webu IMS - https://ims.fsv.cuni.cz/institut/covid-opatreni-na-ims.   
  • Přijatá opatření se týkají i SZZK, konzultací a práce v kancelářích v P10 (např. povinnost nosit roušky, dezinfekce společných prostor několikrát denně). V současnosti je vstup do P10 povolen pouze zaměstnancům a doktorandům IMS a členům SIMS.
  • Za stávající epidemiologické situace vedení IMS předpokládá spuštění hybridní výuky pro ZS 2020/2021. Jedná se o kombinaci prezenční a on-line výuky. Více informací na VZ IMS dne 16. 9.
  • FSV vybavuje všechny místnosti v P16 kamerou a mikrofonem. Ze všech výukových místností půjde vysílat on-line. Studenti i vyučující se budou účastnit osobně, nebo on-line. IMS připravuje tým studentů pro přípravu techniky před a po každé přednášce/semináři. Výuka se bude odehrávat přes aplikaci Zoom. Vyučující dostanou licence dle nahlášeného zájmu na gabriela.spetova@fsv.cuni.cz. Externisté budou moci své kurzy spouštět přes aplikaci Zoom přes licence sekretariátu IMS. Externisté se zájmem o spouštění Zoom přenosů se také hlásí na gabriela.spetova@fsv.cuni.cz.   
  • KŠC dále připravuje seznam, kolik studentů maximálně může být přítomno v každé místnosti v P16, aby byly dodrženy rozestupy.
  • Na IMS není povoleno provádět off-line výuku (např. zasílání prezentací a následné vybírání prací).   
  • Rektorát nabízí zlevněné testy na Covid-19 studentům a zaměstnancům (https://uim.lf1.cuni.cz/koronavirus). 
  • Studenti a zaměstnanci IMS mají povinnost průběžně sledovat webové stránky IMS.

 

Workshop ke GAUKu:

  • Proběhne on-line, garanti doktorského studia stanoví termín. Studenti si předem vyplní přihlášku (vzor) bez finanční stránky, která se bude řešit s Odd.vědy. Studenti projekt odprezentují a získají zpětnou vazbu.
  • Vstup do aplikace GAUK se otevře 7. 10. Termín podání projektů na FSV je 2. 11. Deadline GAUKu je 16. 11.
  • GAUK si můžou podávat pouze studenti ve standardní době studia. 
  • Workshop je určen pro ty, kteří vážně uvažují o podání projektu. V případě velkého počtu zájemců mají přednost ti, kteří si letos plánují projekt podat. 
  • Workshop bude otevřen i pro magistry s vědeckými ambicemi, ale musí být nominováni vedoucím práce. Vedoucí práce odpovídá za vědeckou kvalitu předloženého projektu.

 

Projekty START:

  • Studenti jsou zapojeni ve 4 týmech.
  • Mentoři týmů – M. Asavei, K. Králová, O. Matějka, J. Hornát, J. Koura (FF UK).
  • Všichni doktorandi, kteří projevili zájem, jsou umístěni do týmů.
  • Deadline rektorátu pro podání projektů je koncem října, na FSV v polovině října.
  • Financováno z OPVVV.

 

Hlavičkový papír:

  • Z. Lizcová představila nový hlavičkový papír IMS s oranžovým logem a ppt prezentaci.

 

Samet na školách:

  • Absolventka IMS Julie Waldová organizuje debaty, workshopy na SŠ v rámci projektu Samet na školách. Chtěla by navázat spolupráci s vyučujícími, kteří by nabízeli debaty pro SŠ. O. Žíla obešle vedoucí kateder s žádostí o nabídky. Témata jsou různorodá. Bude probíhat on-line.   

 

Studium:

  • Zápisy studentů do předmětů – přes počáteční problémy s padajícím systémem SIS proběhl zápis úspěšně. Výpadky SISu bohužel nemůže IMS ani FSV ovlivnit.
  • V počtech nastupujících studentů je IMS na stejné úrovni jako loni v českých studijních programech. Údaje o anglických programech očekáváme od OZS.
  • Vedoucí kateder provedli kontrolu sylabů předmětů vyučovaných na katedrách.
  • Vyučující povinných přednášek teritorií (JTB016-020) byli informováni o nutnosti (stanovené novo akreditací) strukturovat kurz tak, aby aspoň 20-25 % kurzu bylo vyučováno o novodobé problematice (od 80. let dál).   
  • Písemné práce studentů se budou odevzdávat přes Moodle. Všechny texty v kombinovaném a distančním studiu se budou posílat v Moodle nebo Turnitinu. Cílem toho opatření je předcházet situacím, kdy student odevzdává jeden a týž text na více předmětů. Ohledně zaškolení v Moodle je možno se obrátit na L. Beneše.   

 

 

  1. Různé:

 

Poděkování O. Žílovi:

  • Vedení IMS děkuje O. Žílovi za organizaci a zajištění seznamovacího kurzu IMS.

Koordinace akcí:

  • D. Emler připraví kalendář prezenčních a on-line akcí, kalendář bude přístupný na sdíleném disku

Bělorusko:

  • IMS na svých stránkách uveřejnil Petici proti represím na běloruských univerzitách. Petice a více informací zde https://ims.fsv.cuni.cz/aktuality/petice-proti-represim-na-beloruskych-univerzitach
  • J. Kocián zjistí, jak na rektorátu (dr. Žernov) postupuje hledání prostředků pro projekt Erasmus + s Běloruskou státní univerzitou na léta 2020-2022, který uspěl, ale nemohl pro snížení rozpočtu DZS být financován.
  • Čeští studenti vyjíždějící do Běloruska (i do jiných zemí) se registrují v systému dobrovolné registrace cestovatelů na stránkách MZV – DROZD (https://drozd.mzv.cz/).

Erasmus:

  • J. Kocián zjistí možnosti příjezdu Erasmus studentů přes OZS.

 

    

Zapsala: L. Jůzová

Schválil: T. Nigrin